Thursday, June 30, 2016

港股組合回顧 (2016年6月)

2016年上半年的港股回報是+7.6% (未計已除淨但未派發的股息) 回顧如下:



(1) 上半年交易次數僅18次只進行過一些簡單的換馬動作和增持了一些個人看好的股票大部分的持股保持不變現金長時間保持在5%-10%雖然股市行情不佳也稍有波動但個人而言組合的波幅不大組合變動不多

(2) 回顧此組合的建倉時間大概是2014年10月至2015年5月因為資金調動的關係曾經有長達兩年的時間 (2012年中至2014年中) 完全沒有買賣股票此兩年的時間中資金大多放在迪拜物業2014年中起個人的儲蓄加上賣出了其中一個物業套現資金慢慢回籠決定重新踏進港股市場

(3) 在2012-2014年間雖然在股市中不活躍但筆者依然一直有跟蹤股市的消息和看不同的書籍參考而筆者心底很清楚雖然曾經在某個股上幸運地找到個人的第一桶金但明顯地不停尋求重注單一股票是十分幼稚的想法 當時的想法已慢慢成形就是把買股看成一個團隊式運作 (group operation) 而持股數目大概可維持在10-15個左右

(4) 選股上根據以往的想法筆者傾向選擇一些完全不受注目成交量比較少價格低但公司業績不算太差的股市 所以也可把我看成殘股買家 價殘是一個相對的概念如公司的生意尚可收入穩定財務健康即使公司沒有增長性只要股價過低已很有機會構成一個值得買進的理由

(5) 當然價殘總有一些理由的 ( 反方向去想如果一間公司業績不停增長財務健康如何有機會可以在賤價買進? ) 可能是行業不景氣可能是公司本身的業務有一些不確定性等等 但只要行業不是身在長期衰退的狀態而只是一個周期的低位加上公司的基本因素沒有極大的轉變由於公司最壞的情況有可能已在股價上足夠反映所以將來只要行業行情反轉股價極大可能大幅反彈筆者有一些持股便是身在此一反彈狀態中

(6) 在一年多的時間中筆者已見証了某些持股可以在本身已在價殘的情況下因為業績依然持續大跌股價可以再跌30%或以上 由於公司翻身機會不大當然需要換馬 這些慘痛大蝕的股票我打算在這blog中記錄下來將來可拿來參考

(7) 筆者最看重的是組合的絕對回報過程中當然會買進了大升股也一定會買進不少大跌股但此操作法是否可行由組合的總回報決定而不是某個股的回報決定 暫時而言在去年的上落市中出現選股錯誤也買錯了老千股大幅拖低了去年的回報 總括而言2015年的總回報+11% 本年度暫時是正回報表現還算可以此選股方法是否可行當然需要更多時間去觀察

數個月前決定開始寫Blog是一個正確的決定 寫Blog可把個人的想法經歷等等一一記錄下來。 將來回顧細看應是挺有趣的

------------------------------------------------------------------

相關連結:

有關迪拜物業的Blog文可在迪拜物業投資的系列中看到

有關個股研究的Blog文, 可在個股研究」的系列中看到

個人經驗分享: 第一桶金的由來

43 comments:

  1. 了不起Joseph兄,組合回報沒受大市影響,做到了絶對回報。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 只是開始了一年多兩年, 還未確定是方法正確還是運氣成分較多呢. 再過兩三年時間看看此方法的表現能否持續

      Delete
  2. Joseph兄堅係勁!未收息都有咁高回報=) 這才是真投資呢~唔使好似阿大師咁話:低潮時靠幾蚊股息買麵包食。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 呵呵, 但係未派的股息不太多呢.

      哈哈, 冇計, 教條如'持股要天長地久', '愈跌愈有價值' 已經win晒.:)

      Delete
    2. 剛剛偶像博客出了篇blog講公關災難,寫寫下原來佢「在一家大型機構工作」,連公司有spokesman policy都唔知. 只有authorised personnel才可以對傳霉講嘢,基本上所有大機都係咁,咁都唔知仲以為係新發現.作為員工唔暸解(當時)自己公司的policy, 呢個人真係ignorant得可以.

      Delete
    3. yes, 我都見到佢個post. 事實上, 大公司或大機構一定係有公關部門的. 但港人很buy佢個blog, 社會係講marketing多過實力吧. 呵呵, 冇計.

      Delete
    4. Joseph兄打嬴大師!話說大師好似俾我地呢D「受市場先生情緒影響」嘅人影響開始定期計回報率報數。

      Delete
    5. 只可以講搬龍門既能力, 大師已經到左出神入化既地步, 如果輸比大市就可以側側膊唔講. 講一大堆'愈跌愈有價值'既神話.

      Delete
  3. 利害利害。

    Joseph兄持有多少支殘股?怎麼做分佈?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 其實我自己也未肯定是運氣多,還是方法正確.

      現在有14隻. 其實所謂殘股, 也不是全部都是市值小的, 藍籌如果出現機會, 我也買的, (好像中國神華), 當然, 市值中小型(10-50億)比較多.

      如果是普通殘股 (即是說, 不完全肯定公司或股價何時反彈, 買這股純粹是財務良好, 業續保持穩健, 股價卻一直無理低沉, 或在數年低位), 大概只佔組合3-5% (好像早陣子寫文提過的,時代集團1023和建榮1556)

      如果是比較有信心的殘股, (有信心公司股票已抵達低位, 公司價值完全不只現價, 殘到不能再殘), 會佔組合10%以上. (神華也佔了組合接近9%)

      Delete
    2. 利害,小弟都有幾隻殘股,但大多都是出手太早,買完都再跌好多

      Delete
    3. 所以換馬真的很重要. 我有一些持股也輸了很多, 但換馬後組合成功回復狀態

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. 足以令那堆大師們汗顏。你快D開班啦,我地去杜拜朝聖。哈哈。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 在杜拜, 計劃發動投資'聖戰'! 哈哈.

      Delete
    2. 烏克蘭呢d地盤, 當然由小弟負責晒. 哈哈哈.

      Delete
    3. 呵呵!魔術兄幾時去烏克蘭娶番個老婆番黎?

      Delete
    4. 魔術兄應該幾有興趣, 可能已經暗中苦練既俄文. ;)

      Delete
  6. Joseph兄勁呀! 又多一位偶像 :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. 需要多一些時間才知道是否可行呢. 可能只是運氣而已.

      Delete
  7. 勁! 我估我只得股息, 5%左右.
    股價真係唔識計...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 唔需要自己計的. 網上好多software自動計, 可以用aastocks的組合software. 只需要比較組合總市值變動. 手持現金總額變動, 再加股息, 就知道回報了.

      Delete
    2. 是的, 可惜年代久遠, 當年幾錢買已經唔係好記得, 只能有個大概.
      都係自己衰, 買左又唔記低...

      Delete
    3. 呵呵, 70後兄就唔緊要啦, 主力係盤生意度, 買股呢d係secondary income, 不是主力呢. 我呢d打工仔, 唔擺多一些心力在投資, 將來真係唔掂

      Delete
    4. 70後兄可以參考魔術兄嘅做法,由今年初開始計(或而家半年結開始計都得),定初始NAVPS為$100,以前D數太煩就由得佢,之後資金出入按下文處理:
      https://magicianyang.blogspot.com/2006/09/blog-post_26.html
      反正70後兄冇記錯的話建行為主,咁冇咩必要計個別股票平均價,一次過計成個組合嘅回報率算。

      Delete
    5. 其實最煩都係在年中突然自己出錢加大資金, 如果沒有的話, 組合回報真的很簡單.

      Delete
    6. 魔術師那個真是好方法,我已用了差不多兩年

      Delete
    7. 我都用緊,非常簡單易明,每單位的升跌很簡潔!

      Delete
    8. 的確係好方法黎, 特別係突然有新資金加入

      Delete
  8. 2014持有到現在有正回報非常不錯! 我2014年中買的股票假如2015年6月沒有賣掉,並持到現在是應該是虧11.4%呢 (未計股息回報)

    祝Joseph兄再接再厲,分享更好文給我們 :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. 其實真係冇大家睇得咁勁, 事件上係有幾隻股輸左超過20%, 所以上年同今年都有不少換馬行動. 組合始創成員的話, 應該只有5-6隻係始創的.

      其他都是後期或最近買的.

      富兄的timing也很準, 勁.

      Delete
  9. Joseph兄會否準備有杜拜籍, 如果回港的話未來會如何對待現有的物業呢?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 呢個國家唔比任何人入籍的. 如果番香港, 打理物業也簡單, 因為呢度很多物業投資者都不是住在杜拜, 所以很多地產經理人都可以幫手.

      Delete
  10. Joseph兄, 上半年回報都唔錯wow。
    我都覺得適時換馬係可以提升回報或者減少虧損,不過我仍在摸索緊換馬較佳既時機。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我既想法比較簡單. 就係: 比較個股既值博率. 如果持股有機會升20%, 而發現左另一隻係有機會升50%, 我會即刻換馬.

      Delete
  11. Joseph兄厲害!欣賞你的選股,有時藍籌才會輸死人,因為大家都覺得它一定穩陣。

    ReplyDelete
  12. 飲冰兄你好, 其實投資本身一定有風險, 盲目跟從一些教條, 或專家, 或以為大企業一定穩陣, 真係可以輸死人.

    ReplyDelete