Friday, February 19, 2021

英國巴菲特: Terry Smith

近數天,趁著有空,都在閱讀一本名叫Investing For Growth的投資書籍,作者是基金經理Terry Smith。 

Terry Smith的公眾知名度不大,在香港不會有太多人聽過他的名字。但其實他在歐洲的投資界挺有名,有人更把他稱為英國巴菲特。

本書去年年底出版。  由2010年起,他親自打理基金Fundsmith,書中記錄他過去十年寫給股東的信,評論,投資哲學或年報等等。我還未看畢全書,但大概也略懂他的投資哲學。 

去看,他操作大方向跟Charlier Munger接近,都是傾向長期持有優質成長股。最著重公司的資本回報率與自由現金流,透過時間的積累與公司共同成長,從而得到一個穩建的複合回報。相比起Munger,Terry Smith可能更在意企業的財務數據與細節。

過去十年,他打理的基金複合年回報率接近20%,相比起近一年冒起的眾多股神,此回報率當然不值一提,但對於平凡人如我,優秀基金經理寫給股東們的信,還是值得一看。

Terry Smith表明,投資只有兩類人,第一類人是知道自己的無知。第二類人是不知道自己的無知。他認為,坊間不少分析師,基金經理,什至是一些大企業的管理層,都是第二類人。只要身為第一類人,便肯定會有長期穩定穫利的機會。當然,作者強調自己是第一類人。

Terry Smith在書中以環法單車賽去比喻投資。在環法單車賽中,有平路上快馬奔馳的一段,有費力爬坡的一段,也有與一大眾車手圍成一堆前行的一段。在整個比賽中,絕不可能出現一位單車手可在任何一個時段都領先於所有人,而出色的冠軍人馬,強項是在其中一段路優於眾人,其餘時間只跟眾車手的平均水平接近,便足以得到比賽冠軍。這個比喻去看投資,倒是十分貼切。

Terry Smith不會對宏觀經濟作出預測,也覺得宏觀經濟對他個人的投資回報幫助不大。在選股要求上極嚴謹,絕不會投資於周期股,資源股,公用股,金融股,或看不懂的科技股。他重倉持有的股票,大多是消費或他能理解的科技類股票。他個人最喜歡的是一些可以躺著穫利的股票,無論經濟好壞,消費者卻依然習慣於買下這一些企業的產品或服務,而且這一些開支不是一次性付出,而是循環不止的慣性消費,此類企業是他本人至愛。他也表明,對一些需要不停付出大量資本去維繫企業經營的重資產類公司,基本上毫無興趣。

當然,因時地制宜,歐美早已是已發展地區,經濟主要由消費推動,當地投資市場的消費類品牌企業應有盡有,而在新興市場如充滿內地企業的港股市場,如單在此範圍選股,我個人認為限制太大。

除了有關基金操作與投資哲學外,Terry Smith的文章周不時大力批評基金界的醜陋一面,或銀行家的自私與貪婪,或一些巨企高管華麗的謊言,連老股神巴菲特近年一些在個股上的誤判也是他的批評對象

他本人年輕時曾在投行與銀行界工作多年,對金融界的現象本就認知深刻。但可能性格使然,周不時出現的直率與強硬批評,卻惹來金融界或一些企業高管的反感。

三十年前,年輕時的作者已表達出獨斷獨行的作風。當時他打算寫書,寫出金融界中人醜陋一面,馬上有英國大銀行重量級人馬發聲,希望停止此書的發行,但作者拒絕,因為當時雙方公開不和,反而引起大眾注意,而此書成了當年在英國最暢銷書籍之一。

Terry Smith無可否認是一個優秀的基金經理,但也可能多年來得罪不少業內人士,所以管理基金的規模不算大,同時間,在公眾間的知名度也遠遠比不上其他出色的基金經理。

我個人是喜歡看這類給股東的信,此類文章可看出投資者的操作手法與哲學,與在當時市場環境下的看法等等。

10 comments:

  1. 消費股和科技股,很多都好貴,要搵標的真係不易

    ReplyDelete
    Replies
    1. 香港市場本身就唔太多消費股選擇, 科技股的確多了很多, 近兩年.

      Delete
  2. Jospeh 兄, 最近有網友留言講及杜拜如下, 可以搏君一粲

    Y 2021年2月21日 上午11:56
    我喺OFFICE聽過最有趣嘅係有人話佢個妹嘅FRIEND長期喺杜拜工作,全家都一齊移居咗過去,當地強制外國人打國藥疫苗,結果打完第一釘一兩日,個老豆唔舒服,以為係副作用,去睇醫生,點知原來係中咗新冠。之後雖然全家都各自隔離,但最後喺一星期之內全家都係喺醫院見,於是呢個人就覺得喺度住咗幾年都無中,一打國藥就中,一定係國藥有問題,國產疫苗有毒.......最令呢個黃人吃驚嘅係杜拜正苦要佢哋康復之後,重新由第一釘再嚟過,由於佢認為係國藥疫苗令佢全家中招,所以依家佢係度瑟瑟發抖中。(箇中嘅問題大家應該都睇到,一兩日產生嘅抗體明顯唔足夠,幾年都無事,亦唔代表下一秒唔會中,就算係輝瑞同其他外國疫苗都有好多人打完都照中,而且佢哋無交代打完疫苗做過啲咩嚟,好有可疑,黃人對整個故事嘅結論非常之咁唔科學。)聽到咁嘅消息,全OFFICE啲黃人(好似成間公司喺得我同個別人士唔喺黃,哈)如獲至寶,口耳相傳,話要用呢件事恐嚇佢哋阿爸阿媽唔好去打科興疫苗,然後又吹下吹下,話有毒,又話有保護率得嗰40%(唔係50.6%咩?唔緊要黃人隨口講就喺真㗎啦,咩數據/資料都可以無視,唔好去挑戰),又話有假疫苗,信唔過,令可死都唔會打,跟手又打到昨日的我(同一班人之前話BIONTECH副作用大,死咁多人,打死都唔會打),話BIONTECH有效率高好多,副作用無咁大(??點解由會死人變成副作用細,演變過程無從稽考),如果要打,一定打BIONTECH,跟住講講下又話BIONTECH其實又喺蝗國嘢(復星代理啫,人哋德國空運嚟㗎喎,咁屈人唔係咁好喎。定喺黃人覺得世界上只有一個蝗國,普天之下莫非蝗土?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 唔係疫苗有效與無效,只係黃藍互相極度睇唔順眼對方而已,係藍人眼中的理性,黃人眼中是傻逼,反之亦然

      所謂疫苗有效率,何嘗唔係主流黃藍媒體筆下偏頗之作?藍報撐藍疫苗,藍人睇藍報就認為藍疫苗有用;同樣黃報撐黃疫苗,黃人睇開黃報就認為黃疫苗有用

      不合意見,互道一聲傻逼就算,整件事沒有太大討論價值

      Delete
    2. 如果事情真係演變成黃人打黃疫苗,藍人打藍疫苗,香港可能成為研究中西疫苗有效性比較的最佳場地

      Delete
    3. 魔術師你好,

      /全家都一齊移居咗過去//

      呢個國家冇移民的.

      /當地強制外國人打國藥疫苗//

      冇強制, 係人民自己選擇打唔打, 不過不排除有一些行業的老闆要求員工一定要打.

      ----------------------------------------------

      我同事都打完第一針國藥, 過了數天不幸中招, 輕微徵狀,幾日好番. 呢邊既醫生講左, 大多數人要打完兩針後, 再過兩至四個星期, 身體才會出現足夠抗體. 所以是需要一點時間的.

      醫生話全部打完兩針既人, 即使中招, 冇一個有中度或嚴重病症. 我估計疫苗係有效對抗病毒, 但未必可以阻止傳播. 即係如果有人打了針, 中了招, 可能完全冇徵狀, 但病情依然可以傳出去. 有一些醫生都估計係咁. 事實到底係點, 就要多一些人打了針, 再睇data, 可能需要半年或一年時間吧.

      -----------------------------------------------

      /之後雖然全家都各自隔離,但最後喺一星期之內全家都係喺醫院見,//

      其實人傳人再傳人, 傳得多, 真係可以愈吹愈大... 或者政府有叫一些人重新打過兩針, 唔出奇. 但什麼全家各自隔離, 真係一個吹字. 好難以相信.

      Delete
  3. /如果事情真係演變成黃人打黃疫苗,藍人打藍疫苗,香港可能成為研究中西疫苗有效性比較的最佳場地//

    哈哈, 我估唔會. 香港人特別怕死. 我估什麼疫苗都唔打既人多好多.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我敢保證只要一講打完可以通關,唔理黃、藍啲人立刻排哂大隊打針,到時啲人又小政府點解打得咁慢🙄。

      Delete
    2. 哈哈. 或者係, 有d人任何時刻都可以投訴一餐的.

      Delete
  4. Ho Cheung Chan, 你好,

    係, 香港既情況都費事講, 太對立, 而傳媒質素也極低. 所以香港社會很多新聞或細節我都費事睇.

    ReplyDelete